„W przypadku mężczyzn najważniejszy jest rozmiar” powiedziałam kiedyś na wykładzie podczas spotkania klubu biznesu. Dopiero śmiech publiczności uświadomił mi, jaką gafę popełniłam. Rumieniec pali mnie na to wspomnienie do dziś. Jednak wiem co chciałam przekazać. Mężczyźni zgłaszający się na zakupy z Osą zwykle z tym mają największy problem. Noszą za małe, albo za duże, ubrania.

mos_4817-3-1

Co, oprócz rozmiaru, liczy się na męskich zakupach?

  1. Zdecydowanie – wiem, do jakich pójść sklepów. Wiem, jaki jest cel zakupów. Szybko decyduję czy zestaw jest odpowiedni.
  2. Profesjonalizm – określenie komunikatu, jaki niesie ubranie klienta oraz znajomość zasad stroju biznesowego to sprawa podstawowa.
  3. Tempo – bardzo niewielu klientów lubi chodzić godzinami po sklepach. Im szybciej tym lepiej.
  4. Jakość – nie tylko ubrań (lepiej mieć dwa dobre garnitury, niż pięć słabej jakości), ale i usługi.
  5. Wygoda – dokładny, ale szybki wywiad przed zakupami, zadanie przed, które pozwala się lepiej przygotować do usługi oraz rozpisanie zestawów to tylko niektóre zabiegi ułatwiające życie klientom.

Utarło się przekonanie, że tylko kobiety korzystają z usług stylistki. Tymczasem 10 lat temu moimi klientami byli głównie mężczyźni! Nadal podział klientki/klienci jest równy.

mos_4217-1Bardzo lubię pracować z mężczyznami. Między innymi dlatego, że jestem znana z szybkości. Jak słyszę od klienta: „pani Moniko, ma Pani dwie godziny” to potrafię w te dwie godziny skompletować garderobę na pół roku. Wiem, że musi być konkretnie. A efekty zwykle przechodzą najśmielsze oczekiwania. Pełne zachwytu westchnięcia sprzedawczyń zwykle wieńczą moje zakupy:)

męskie zakupy ze stylistką - relacja

za gościnę dziękuję salonowi Van Graaf

za bycie cierpliwym klientem Xavier Panseri

za uchwycenie wszystkich emocji na zdjęciach Marcin Oliva Soto

Leave a Comment