Blog

Samoakceptacja – praktyczne ćwiczenia do lepszej akceptacji siebie

Nawet najpiękniejsze ubrania nie sprawią, że poczujesz się lepiej. Kluczem do dobrego samopoczucia nieważne w jakiej stylizacji jest samoakceptacja

Wykonaj kilka zadań, które pomogą Ci w samoakceptacji. Wykonuj ten program dzień po dniu, zapisuj. 

Samoakceptacja – ćwiczenia

Dzień 1

Wyślij sms/wiadomość komplement do trzech bliskich osób. Zachwyć się autentycznie bliską osobą, doceń jej piękno. Jeśli dostaniesz wiadomość zwrotną zrób jej zdjęcie, zapisz. Pamiętaj, że takie drobne gesty mają znaczenie i pomagają dostrzegać piękno wśród nas. 

Po co to robimy? Żeby uświadomić sobie jaki świat byłby piękny gdybyśmy sobie mówiły takie dobre rzeczy :).  

Dzień 2 

Napisz na lustrze coś miłego dla siebie 

Cokolwiek! Możesz napisać Jesteś Boska! Albo Mam piękny uśmiech. Dzięki temu będziesz o tym pamiętać, pozwoli Ci też wracać do tego co dobrego o sobie myślisz.

Dzień 3

Zadanie to będzie wymagało troszkę więcej czasu i spokojnej głowy. Zarezerwujcie sobie 30 minut dla siebie, weździe notatnik, zróbcie herbatę, wyciszcie się. 

Zadanie polega na wypisaniu tego co w sobie nie lubisz. Nie bójcie się tego, czasem trzeba uświadomić sobie ile jest tych rzeczy. Może jesteś dla siebie za surowa? Albo oceniasz siebie tylko negatywnie, nie dostrzegając pozytywów, zastanów się dlaczego tak jest? 

Kolejnym krokiem tego ćwiczenia jest napisanie przy każdej jednej rzeczy, której w sobie nie lubicie trzech rzeczy, za które jesteś im wdzięczna. 

Np. nie lubisz swoich nóg, ale są zdrowe, możesz dzięki nimi dojść w piękne miejsca, możesz uprawiać sport, możesz na kolanach trzymać dziecko, kota … 

To zadanie naprawdę otwiera oczy :). Pomaga w samoakceptacji.

Dzień 4 

Pilnuj jak się wyrażasz! Zaobserwuj jak mówisz o sobie, niektóre są tak nawykowe, że nawet ich nie zauważamy. Czasem słyszę jak kobiety mówią do siebie np.: “a moja pupa jest taka duża, że można na niej piwo postawić…”.

To bardzo często staje się refrenem naszego życia i zaczynamy traktować siebie i swoje ciało z politowaniem. 

Twoje zadanie polega na obserwowaniu siebie, zauważ co o sobie myślisz jak rano patrzysz w lustro, co mówisz do siebie gdy założysz spodnie, co mówisz innym osobom jak ktoś powie, że ładnie wyglądasz? Zauważ to.

I jak, kiedy zaczynasz ćwiczenia w celu samoakceptacji ? 🙂

Zobacz koniecznie wideo, w którym poruszam ten temat:

Zobacz też moje inne wpisy:

Mój kurs Sylwetka Osy, pokazuję jak kochać każdą sylwetkę!

 

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu